باورهای غلط در مورد درمان ریشه دندان
نوشته شده توسط : نت ویر

عصب کشی دندان که به درمان ریشه نیز شناخته می شود، یک روش دندانپزشکی برای درمان دندان آسیب دیده و نجات آن از کشیدن است. با درمان ریشه، عصب عفونی دندان با کمک ابزار مخصوص برداشته می شود. اگر قصد انجام عصب کشی دندان را دارید با ما تا آخر این مقاله همراه باشید. در این مقاله به درمان ریشه دندان می پردازیم، اهمیت آن را بررسی می کنیم.

عصب کشی دندان چیست؟

عصب کشی روشی است که در آن دندانپزشک بخش عفونی دندان را از کانال ریشه بر می دارد. کانال ریشه به حفره طبیعی در مرکز دندان اشاره دارد که پالپ دندان را در خود جای داده است. این بخش از اعصاب، عروق خونی و بافت همبند تشکیل شده است.

هنگامی که پالپ دندان عفونی می شود یا آسیب می بیند، منجر به درد شدید، حساسیت و حتی از دست دادن دندان می شود، اما بر برداشتن این عصب آسیب دیده درد دندان درمان می شود و نیازی به کشیدن آن نیست.

چرا درمان ریشه ضروری است؟

عصب کشی دندان زمانی ضروری است که پالپ دندان عفونی یا ملتهب شود. این وضعیت به دلایل مختلفی از جمله پوسیدگی عمیق، اقدامات مکرر دندانپزشکی روی همان دندان، ترک خوردگی یا ترک خوردن دندان یا ضربه به دندان رخ می دهد. در صورت عدم درمان، عفونت گسترش می یابد و منجر به تشکیل آبسه و در نهایت از دست دادن دندان می شود.

باورهای غلط در مورد درمان ریشه دندان

درمان ریشه به عنوان یک روش دردناک و ترسناک شهرت پیدا کرده است. با این حال، زمان آن رسیده که برخی از باورهای رایج مرتبط با این درمان را از بین ببریم:

درمان ریشه دردناک است!

حقیقت این است که درمان ریشه آنقدر که نشان می دهد، دردناک نیست. عصب کشی دندان با تکنیک های مدرن بیهوشی و پیشرفت در تکنولوژی دندانپزشکی با کمتر درد همراه است و تقریبا بی درد است.

کشیدن گزینه بهتری است!!

حفظ دندان طبیعی از طریق درمان ریشه همیشه بر کشیدن ترجیح داده می شود. از دست دادن دندان، منجر به مشکلات مختلف مانند مشکل در جویدن، جابجایی دندان های اطراف و از دست دادن احتمالی استخوان می شود.

عصب کشی دندان باعث بیماری می شود!!!

این تصور غلط از تحقیقات منسوخ و نادرست ناشی می شود. درمان ریشه یک روش ایمن و موثر است که عفونت را از بین می برد و دندان طبیعی شما را حفظ می کند.

منبع:

smilebright.ir





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: